ארגונים רבים חווים מעת לעת שינויים שונים במטרה להכניס רעננות חדשה לחברה או העסק. אבולוציה בריאה זו מעידה על חוסן, יכולת הסתגלות וראיית הנולד, שכן למהלכים מסוג זה יכולה להיות השפעה עצומה על הצמיחה העסקית של הארגון. וגם אצלנו בTG התרחש שינוי שכזה, עם ההבנה שהשם המקורי של החברה, "תומר גלפנד", חייב להתרענן ולשקף את ההתרחבות שלנו.

ואם מעניין אתכם לגלות עוד על המהלך הזה, אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לכתבה הבאה, בה נתעמק בנושא יחד עם כפיר שמריהו, סמנכ"ל שיווק ומכירות בטי ג'י. שמריהו יחשוף בפנינו את השינוי עצמו, הן מבחינה רעיונות והן מבחינה טכנית, לצד הצגת המניעים וההשפעות העמוקות של מהלך עסקי זה. אז קדימה, בואו נצא לדרך.

משרדי TG הרצליה

שינוי השם, שינוי הזהות

"העסק בהתחלה היה רק תומר", מסביר כפיר, כשהוא מתחקה אתנו אחר שורשי הארגון, "אבל ככל שהחברה התרחבה וצמחה, היה צורך לשנות את השם". לטענתו, המעבר מ"תומר גלפנד" ל"TG" לא היה רק שינוי קוסמטי, אלא עוד צעד בהתפתחות של החברה. שמריהו מדגיש ש"זה כבר לא היה מופע של איש אחד. יש הרבה אנשים במערכת, והיה צריך שהשם ישקף את זה, שיהיה ברור שמדובר על כמות של אנשים".

יתרה מזאת, למעבר לשם החדש הייתה השפעה עמוקה על האופן שבו החברה נתפסה בשוק בעיניי קהל הלקוחות והשותפים העסקיים. "אנשים הבינו שזו חברה גדולה, שאנחנו משהו ענק שממשיך להתפתח", מעיד כפיר. לכן, תהליך שינוי השם לטי ג'י מסמן בעיני רבים בעסק אבן דרך חשובה, כאירוע שהראה לשוק (וגם למתחרים) שTG היא מוקד כוח משמעותי.

התוכנית הייתה ברורה – מהלך מהיר ויעיל

ובעוד שההחלטה על המיתוג החדש התקבלה כבר לפני יותר משלוש שנים, אי אז בשנת 2021, תהליך השינוי האסטרטגי התרחש במהרה ולא נמתח. עם תכנון קפדני וביצוע חלק, "תומר גלפנד" הפכה ל"TG" במהירות מרשימה. מתוך ההכרה במשמעות ובחשיבות המעבר החלק, הצוות של טי ג'י שינס מותניים ויצא לדרך. "זה קרה במהרה" מציין כפיר, "היה לנו ברור שאנחנו עושים את זה כמה שיותר מהר".

מעבר להחלטה על השם, הצעדים הראשונים כללו יצירת זהות ויזואלית חדשה, שמסמלת את האבולוציה והשאיפות של העסק, עם עיצוב לוגו מותאם. כך ניתן היה לשקף בבהירות את מהות הערכים והחזון של TG  לעתיד. ובמסירות בלתי מעורערת של הצוות ובמאמץ משותף של כלל חלקי החברה, תהליך המיתוג מחדש הגיע לשיאו במעבר חלק לשם שסימן את העידן החדש – TG.

ימים של התחדשות והתרחבות בקבוצת TG

שינוי השם מתומר גלפנד ל TG כאמור מסמל פרק חדש בהתפתחות המשמעותית של הארגון. "בימים אלה החברה עוברת עוד שינוי וצומחת", מגלה לנו כפיר. "זה כבר לא יהיה TG נגרות ומסגרות אומן. זו תהיה TG Group". ההתרחבות הזו מלמדת על הכניסה של העסק לתחומים חדשים ומגוונים, מפרויקטים של נגישות ועד ייצור ריהוט רך וריהוט נייד.

"קמות כיום שתי חברות בת של הקבוצה" מגלה לנו כפיר. "אחת מהן נקראת TG סימונים ונגישות, שתתעסק בכל עולם הנגישות, סימוני כבישים ומשחקי רצפה בגני ילדים. בנוסף, אנו מקימים את TG RETAIL שתתעסק בייצור של ריהוט רך ונייד, עם חומרים חדישים לעולם האדריכלות, מחיצות מיוחדות וכו'".

עוד מוסיף כפיר ש"נפתחות אצלנו נציגויות בלעדיות לשתי חברות מובילות. הראשונה היא HUFCOR גרמניה, שמתמחה בייצור מחיצות אקוסטיות ניידות מתקפלות לחלוקה של חללים גדולים במגוון גימורים מיוחדים. חברה נוספת היא COCIF איטליה שמתמחה אך ורק בייצור דלתות כניסה ופנים בסטנדרטים הגבוהים ביותר". "אנחנו מסתכלים קדימה אל העתיד של טי ג'י, ומבינים שזו למעשה קבוצה מגוונת ודינמית" אומר לנו כפיר.

צמיחה והתפתחות: מימוש המשמעות של השם החדש

"עכשיו ברור יותר מתמיד שאנחנו חברה גדולה, ושאנחנו הטובים ביותר בתחום", טוען כפיר, ומדגיש כיצד השם החדש משקף את מסלול הצמיחה של הארגון. מדובר על מסע של התחדשות והתרחבות עסקית, שהתחיל כאמור בשינוי השם ומגיע היום עד להתרחבות החברה והפיכתה לקבוצת TG. "ועדיין לא משנה כמה שינויים נחווה, הערכים שלנו נשארו אותו דבר" מציין כפיר לקראת סיום. "אנחנו הכי מקצועיים, אמינים ומדויקים, ומספקים ללקוחות שלנו את התוצר הסופי הטוב ביותר".

מאמרים נוספים