עם השנים ענף הנגרות רק מתרחב ומתפתח, כך גם האפשרויות השונות לעיצוב חללים ומבנים. החלק המשלים לנגרות הוא האדריכלות, כאשר המטרה היא לבצע פרויקט משלב הרעיון ועד סיומו הסופי בהצלחה, השילוב של השניים הוא המפתח לפרויקט מושלם. מכאן הגיעה אלינו הנגרות האדריכלית, תוכנית המעניקה מעטפת שלמה לתוצאה המדויקת ביותר.

תוכנית אדריכלית – מה זה אומר?

הקו המודרני של השנים האחרונות, כולל בו קונספט עיצובי אחיד בחללים שונים במבנה, כך שיווצר שילוב נקי ומדויק להכל יחד. על מנת להגיע לרמת גימור מושלמת בכל פרויקט, כל חברה מקצועית בעלת ניסיון עשיר, צריכה לבצע את העבודה על פי תוכנית אדריכלית מפורטת בהתאם לאותו פרויקט.

התוכנית האדריכלית היא בעצם סקיצה ראשונית, המתארת את עיצוב המבנה עם פירוט מדויק של כל החללים ומעניקה תמונה מקיפה לגבי כל הפרטים הרלוונטים. התוכנית צריכה לכלול את כל חללי החדרים עם מיקום מדויק של הרהיטים, מערכות מיזוג, חשמל, אינסטלציה וכדומה. 

תכנית אדריכלית מורכבת מ-4 תהליכים

מטרת הפרויקט – כבר בפגישה הראשונה עם חברת הנגרות והאדריכל, כל השאלות אשר ישאלו אתכם, יהיו במטרה להבין איך אתם רואים את המבנה העתידי שלכם ולמה הוא ישמש. כך, תהיה לשני הצדדים את האפשרות לשקיפות מלאה של כל התהליך, כאשר הצוות המקצועי יודע מהם הרצונות שלכם ומהי התוצאה הסופית עליה אתם חולמים. 

גם במקרה בו הרעיון הראשוני עוד לא שלם בנוגע לעיצוב ושיפוץ המבנה, צוות מומחים עם ניסיון רב בפרויקטים שונים בנגרות אדריכלית, יוכל לסייע לכם בגיבוש התוכנית הסופית. על ידי היכרות מעמיקה עם הלקוח וצרכיו, לצוות המקצועי יהיה קל יותר בתכנון נכון וביצוע מדויק בהתאמה אישית. 

שרטוט ומדידה – לאחר הבנת צרכי הלקוח וקבלת תמונה מלאה של מטרת הפרויקט, ניתן להתחיל בשלב המדידות של השטח הקיים. המדידות צריכות להיות מקיפות ולכלול כל חלק בשטח עד הקטן ביותר, אם זה כל חדר, חלונות, מסדרונות וכו'.

לאחר המדידות מתחילים בשלבי השרטוט הראשונים, שם תוכלו לראות מספר גרסאות לתכנון המבנה המיועד, זאת עד להחלטה על התוכנית הסופית. בשלבים הראשונים של השרטוט, תינתן לכם האפשרות לבצע עדיין מספר שינויים במידת הצורך או הרצון. ההחלטה על השרטוט הסופי, היא קריטית עבור המשך עבודה תקינה ונכונה של אנשי המקצוע. 

חומרים – כעת, כאשר התוכנית האדריכלית מוכנה, ניתן להתחיל לחשוב על החומרים והצבעים לפרויקט. בפגישה יחד עם חברת הנגרות, תוכלו להתרשם ממגוון רחב של צבעים וחומרים איכותיים שונים לרהיטים או לעיצוב המבנה. אתם יכולים להגיע מראש עם דוגמאות לרעיונות שונים, אשר לדעתכם יתאימו לחלל המבנה או לרהיטים הקיימים. 

אישור סופי – קריאה סופית של התוכנית האדריכלית היא חשובה, כך שתהיו בטוחים כי הכל מתוכנן כפי שרציתם וללא טעויות. קריאת התוכנית לא תמיד תהיה ברורה ללקוחות, לכן תוכלו לעבור על התוכנית יחד עם אנשי הצוות המקצועיים של חברת הנגרות, ולוודא עם ירידה לפרטים כי הכל כתוב ומשורטט באופן מדויק. תבדקו כי החלוקה בחללים היא אכן כפי שרציתם, שאין התנגשויות בין חדרים או אזורים מסוימים במבנה, וכעת ניתן לצאת לדרך.

על מנת להגיע לתוצאות היפות והאיכותיות ביותר במבנה שלכם, תוכנית האדריכלית היא הכרחית ואסור לוותר עליה. כמו שלא הייתם מכינים מנה חדשה בלי קריאת המתכון לפני, כך שיפוצים ועבודות נגרות לא יכולים להתבצע ללא שרטוטים ותכנון מפורט. 


בחירת חברת נגרות אשר תלווה אתכם לאורך התהליך, היא החשובה ביותר. חברת תומר גלפנד מציעה שירות מקצועי ומקיף, זאת בזכות הניסיון העשיר בנגרות אדריכלית לפרויקטים גדולים ומורכבים, והיכרות עם מלאי חומרי הגלם האיכותיים ביותר.

מאמרים נוספים