שיפוץ משרדים הוא ללא ספק דבר חשוב מאוד, כאשר עולה הצורך בכך. תהליך השיפוץ יכול ליצור סביבת עבודה נעימה, נוחה ופונקציונאלית אשר תגביר את תפוקת העבודה מחד ומאידך, תהפוך את המשרד לחלל מעוצב שישפיע באופן מהותי על כל לקוח שיכנס אליו. ההחלטה לשפץ משרד תגיע לרוב מכמה סיבות עיקריות כגון: עסק שגדל וזקוק למקום נוסף עבור עבודה, ארגון חלל לא אופטימלי, בעיות אקוסטיות המקשות על תפקוד תקין של החברה, מראה מיושן שיכול לפגוע על התדמית של החברה ועוד.

כיצד תשפצו את המשרד שלכם בצורה נכונה

ההחלטה לשפץ משרד תהיה בדרך כלל עסקית וכדאית מאוד לכל עסק או חברה שכן, תהליך השיפוץ יוצר סביבת עבודה נוחה ונעימה לעובדים אשר מצויים במשרד חלק נכבד מהיממה. אין ספק שמשרד מעוצב ודקורטיבי משפיע על המוטיבציה לעבודה ובהתאם לכך על תפוקת העבודה. אם החלטתם ללכת על שיפוץ המשרד שלכם, חשוב מאוד שתבצעו את התהליך בצורה נכונה על מנת שהוא יפיק את התוצאה הטובה ביותר לסופו.

התהליך יתחיל עם בחירת אדריכל או מעצב פנים, הגדרת התקציב עבור תהליך השיפוץ, בניית תוכנית שיפוץ כללית, בחירת קבלן שיפוצים אשר מנוסה בתחום שיפוץ משרדים על מנת להבטיח שהוא יהיה בעל אפשרות להוציא את התוכנית של האדריכל או מעצב הפנים לפועל בצורה הטובה ביותר.

תהליך שיפוץ המשרד – מה הוא כולל?

תהליך השיפוץ כולל בתוכו מספר שלבים עיקריים:

שלב1: חלוקת חללים במשרד

לא פעם הסיבה לשיפוץ המשרד היא הרצון לחלוקה מחדש של החלל מסיבות של הגדלת עובדים או עסק שפעילותו העסקית גדלה. לעיתים ישנו חלל עבודה משותף שמעוניינים לחלק לכמה משרדים. יצירת חלוקה חדשה במשרד צריכה להתבצע בהתאם לאופי הפעילות השוטפת של העסק או החברה ועל כן, יש להתחשב בכמה נקודות חשובות בתהליך חלוקת החלל: ראשית כל, חשוב לדעת שחלוקה פנימית של חללים איננה מחייבת  הוצאת היתר בנייה, אך אם יש שינוי כלשהו במראה החזית של הבניין כגון: סגירת מרפסת, פתיחת חלון ועוד, אז יהיה צורך בהוצאת היתר בנייה.

שיפוץ המשרד לאוב לא ייגע בתשתיות החשמל והאינסטלציה הקיימות ולכן, סביב תכנון חלוקה מחודשת של המשרד יש לשים דגש על כך שמיקום המטבח והשירותים יהיה קבוע ולא ישתנה.

אסור לגעת בתהליך החלוקה בקירות ועמודים תומכים שמשפיעים על חוזק המבנה. לכן, בתהליך חלוקת משרד יש להזמין קונסטרוקטור אשר יגדיר מהם הקורות והעמודים התומכים ויספק תוכנית חלופית של חיזוק המבנה במקרה ויש צורך להזיז אותם.

שלב 2: אקוסטיקה וגבס

הגבס הוא חומר קלאסי הרלוונטי לבנייה פשוטה של קירות ומחיצות ועל כן הוא החומר המתבקש לצורך ביצוע שינויים בחללים הפנימיים. תהליך בניית קירות בגבס יהיה קצר באופן יחסי ועל כן, לא מעט בעלי משרד בוחרים בו על פני תהליך בניית מחיצות בנים בבלוקים. חשוב מאוד שלוחות הגבס יהיו בעלי התנגדות אקוסטית גבוהה המשמשים לצורך פיזור קול בחללים סגורים.

שלב3: תכנון מערכת תקשורת

אחד הנושאים החשובים שיש לשים עליהם דגש כחלק משיפוץ המשרד הוא המיקום הנכון של מערכות תקשורת שונות כגון: שקעי חשמל ואינטרנט, קווי טלפון ועוד. מדובר על מערכות חשובות וקריטיות לצורך פעילות שוטפת ותקינה של מרבית המשרדים ועל כן, חשוב מאוד להיעזר ביועץ תקשורת שיסייע לכם לסנכרן את כלל המערכות הללו, תוך כדי שהוא מתחשב גם בראייה עתידית להתפתחות וגדילה של המשרד.

שלב 4: בחירת צבעים

רוב שיפוצי המשרדים יכללו גם עבודות צבע. ישנם בעלי משרד שיבחרו בצבע לבן בסיסי בכדי לחדש את המראה הכללי של המשרד וישנם כאלה שיבחרו בצבעים נועזים או בצבעי בטון שמעידים על מראה גולמי תעשייתי. עבור עבודות הצביעה יש לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר אשר יכללו בתהליך גם יישום פריימר, תיקוני שפכטל ועוד.

שלב 5: ריצוף המשרד

ריצוף המשרד מעיד על האווירה במשרד כולו ומשפיע באופן מהותי על הנראות של המשרד. כיום בוחרים בריצוף העשוי מגרניט פורצלן בשל החוזק, העמידות שלו ואפשרויות העיצוב המגוונות שהוא מאפשר.

בחירת ריהוט

אין ספק שגם הריהוט של המשרד משפיע באופן מהותי על העיצוב שלו וכמובן על נוחות העבודה שבו. כדאי מאוד לבחור בריהוט איכותי, המשתלב מבחינת העיצוב והמראה שלו בצורה הטובה ביותר בעיצוב המשרד שלכם.  כיום ניתן למצוא מגוון רחב של סוגי רהיטים הרלוונטיים באופן ספציפי עבור משרדים וכל בעל משרד יכול לבחור את הרהיטים המתאימים ביותר למשרד שלו מכל הבחינות.

כמה זה יעלה לכם?

טווח המחירים של שיפוץ משרד הוא רחב מאוד והוא משתנה בהתאם לגודל החלל, לסוג השיפוץ שעושים בו, כאשר יש הבדל בין שיפוץ קוסמטי בסיסי לבין שיפוץ מקיף יותר, האזור שבו ממוקם המשרד בישראל, איזה סוגים של עבודות שיפוץ מתבצעות במשרד, היקף השיפוץ ועוד. ניתן לומר ששיפוץ חלל משרדים של עד 150 מ"ר יעלה בין 75000 ל130000 ₪. המחיר יוכתב כמובן בהתאם לעבודות שנעשות בשיפוץ המשרד. שיפוץ משרד במרכז הארץ יעלה בממוצע כ6000 ₪ למ"ר, שיפוץ משרד בירושלים יעלה בממוצע 5000 ₪ למ"ר ובבאר שבע הוא יעלה גם כ5000 ₪ למ"ר.

האם מדובר על הוצאות מוכרות?

חשוב מאוד לדעת שכל עצמאי, חברה או בית עסק, מקבלים החזרים מהמדינה ומגוף מס הכנסה על הוצאות מוכרות. הוצאות מוכרות הן הוצאות שהמדינה מכירה בהן כהוצאות שעליהן יש להזדכות במע"מ. כאשר מדובר על עיצוב ושיפוץ משרדים מדובר על המון הוצאות מוכרות ועל כן, חשוב מאוד לשמור את כל החשבוניות השונות בתהליך השיפוץ. בסוף שנת המס שבה ערכתם את השיפוץ, תוכלו להגיש את כל החשבוניות למס הכנסה ולקבל החזר מס על הוצאות מוכרות.

אין ספק ששיפוץ משרד הוא דבר חשוב מאוד שיכול לשדרג לכם לחלוטין את העסק ולהפוך אותו ליעיל יותר, רווחי יותר ונבחר על ידי קהל לקוחות גדול יותר ועל כן, חשוב לבצע את תהליך השיפוץ המדובר בצורה נכונה ועל ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום.

מאמרים נוספים