בנגריית הבוטיק של חברת תומר גלפנד – תכנון וביצוע פרויקטים, מבצעים מגוון גדול ואיכותי של עבודות עץ ייחודיות בכל קנה מידה ורמת מורכבות, לצרכי לקוחות פרטיים, מוסדיים, מסחריים ועסקיים. כחלק מעבודות אלו נעשה שימוש בחומרים שונים הכוללים גם חיפוי פורניר. על האיכות של ציפוי פורניר יפרט בקצרה במאמר הבא.

מה זה פורניר

פורניר המכונה גם ויניר הינו שכבת ציפוי דקה העשויה מעצים טבעיים או משוחזר, המשמשת בדומה למלין או פורמייקה כחיפוי נגרות המגן לאורך זמן על מוצרים שונים ומעניק להם חזות יוקרתית ומרשימה. הפורניר הטבעי מיוצר מקליפות מאוד דקות של סוגי עץ שונים כמו אורן, איפאה, דובדבן, בוק, אקליפטוס, אגוז, מייפל, טיק ועוד. האיכות של פורניר טבעי הינה בחזות הייחודית של גוונים ומרקמים שהוא מעניק, המשתנה בהתאם לטקסטורות של העץ. זאת בעוד שפורניר משוחזר מיוצר מעץ שעבר הליכים של עיבוד וצביעה ואיכותו היא בחזות האחידה של צבעים וטקסטורות. יש לציין כי שני סוגי הפורניר מוצעים ברמות שונות של עובי הנעות לרוב בין 1-3 מ"מ, וכן בסוגים מגוונים של עיבודים כדוגמת צורת עיבוד של פרח או של פסים המכונה שטרייף.

אופן ייצורו של פורניר טבעי

ייצורו של פורניר טבעי מורכב ממספר שלבים. הוא מתחיל בשמירת העצים בתנאי לחות בכדי למנוע את התבקעות הקליפה. לאחר מכן מנסרים את גזע העץ בהתאם לצרכי החיתוך של הפורניר. כך למשל, בפורניר בצורת עיבוד של פרח הניסור יבוצע לאורכו של הגזע. בהמשך

מעבירים את העץ המנוסר אידוי במשך כשבוע, כך שחתיכות גזע העץ סופגות לחות המאפשרת לפרוס אותן בקלות. בשלב האחרון בעזרת טכניקות חיתוך מיוחדות, פורסים את קליפות העץ מהגזע ומתקבל הפורניר.

השימושים בציפוי פורניר

 אנו עושים שימוש בציפויי פורניר למגוון צרכים ומוצרים. בין היתר הפורניר יכול לשמש לציפוי דלתות, חיפויי קירות, דלפקים, שולחנות ושידות. למעשה, בעזרת פורניר ניתן לייצר מוצרי עץ בעלי חזות יוקרתית במחיר לא גבוה על ידי שימוש בעץ פנימי פשוט כמו לוחות MDF המצופים בשכבת פורניר מעץ טבעי. כמו כן, הפורניר הינו חומר חיפוי מעולה לחידוש של מוצרי עץ ורהיטים ישנים.

 יישום חיפויי פורניר

 חשוב לדעת כי איכות העבודות של חיפויי פורניר מושתתת רבות על טיב הדבקים המאחדים את הפורניר עם משטח העץ. לכן, אנו שמים דגש על יישום חיפוי פורניר מקצועי ומדויק באמצעות סוגים מיוחדים של דבקים הנמרחים על גבי המשטח המיועד לציפוי, ולא על גבי הפורניר הדקיק העלול להרס. יש לציין כי במידת הצורך ציפויים של פורניר גם קלים ופשוטים להסרה.

 הזמנת עבודות עם חיפוי פורניר

 להזמנת עבודות נגרות עם חיפויי פורניר, ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, צרו קשר עם חברת תומר גלפנד – תכנון וביצוע פרויקטים בטלפון 079-9212011 או במייל [email protected]

מאמרים נוספים