קיימים כיום מאות בתי מלון בישראל, כמעט רובם מעוצבים בצורה מאוד שונה ומעניקים אווירה ייחודית כבר מרגע הכניסה ללובי. בשנים האחרונות הקונספט מאחורי עיצוב בתי מלון הפך להיבט מרכזי יותר ובעיקר בשלב התכנון, מהפרטים הקטנים ועם דגש על כל רהיט. מהי החשיבות מאחורי בחירת ריהוט איכותי למלון? ומהו העיצוב הטרנדי ביותר? אספנו כל הפרטים כאן לפניכם.

בתי מלון בישראל 

העולם מתפתח בעשור החולף בקצב מסחרר, וכך גם מגיעה ההתפתחות הדרמטית בתחום הנגרות והעיצוב. מגוון עיצובים אשר מתחדשים בכל תקופה, לצד טרנדים באים וחולפים. אז איך עומדים בקצב? פה בארץ יש את מי שעלו על הגל הנכון עם הקונספט המצליח, של בתי מלון בוטיק, כאלו אשר אפשר לחדש בתדירות גבוהה יותר ואולי אף קלה עם עיצובים יוצאי דופן. 

הסטנדרטים של בתי המלון בישראל, החלו לעלות בהתאם לבתי מלון ברחבי העולם, אשר משאירים אבק לכל הטרנדים השונים. העיצובים והרהיטים השונים, תופסים את עיניהם של התיירים והנופשים ברחבי הארץ בעיקר בזכות המדיות החברתיות. הנופשים כבר אינם מחפשים רק נראות מרשימה ופוטוגנית, אלא איכות ברמה גבוהה וכזו אשר תעניק להם את החופשה המושלמת. 

תהליך תכנון ועיצוב בקונספט יוקרתי 

שלב התכנון של בית המלון, הוא השלב הראשוני והחשוב ביותר רגע לפני החשיבה על סגנון העיצוב. תכנון של בית מלון מאפס או שיפוץ, דורשים מקצועיות וניסיון עשיר עם ענף המלונאות, רק כך ניתן להגיע להשלמת הפרויקט עליו הלקוח חולם כבר שנים באופן האיכותי והטוב ביותר. 

איש מקצוע אשר מתכנן בית מלון, צריך להגיע עם ראש פתוח ויצירתי על מנת להבין את הרעיון של הלקוח ולהצליח להוציא מכך את המיטב ומעבר. ברגע שמתקבל הקונספט איתו ניתן ללכת בתכנון המלון, ניתן להתחיל בחשיבה על הצד העיצובי של הפרויקט. 

עיצוב של בית מלון זוהי משימה לא פשוטה, ישנם כל כך הרבה אלמנטים אשר צריך לחשוב עליהם, בעיקר כאשר זה מגיע לריהוט. ברגע שאתם מחליטים מהו הקונספט על פיו אתם הולכים, מגיע השלב בו צריך לחשוב על השולחנות בלובי והכורסאות, המיטות בחדרים, דלפק הקבלה, שולחנות וכיסאות בחדר האוכל ועוד. כל זה צריך כמובן להתאים במדויק באופן אחיד לעיצוב אותו בחרתם לכל חלל. 

מהי חשיבות ההשקעה בריהוט לבית מלון?

בעת בחירת ריהוט לבית מלון, חשוב לקחת בחשבון את העובדה שזהו ריהוט אשר אמור לשמש אתכם לטווח הארוך מאוד ותצטרכו לבצע הזמנה של כמות מסחרית ברוב המקרים. כאשר הכיסא בבית נשבר, מנסים לתקן או שקונים חדש, ובכן במלונות אם כמה כיסאות נשברים צריך להזמין את אותם הכיסאות בדיוק על מנת להשאיר את קו העיצוב אחיד ויוקרתי. 

איכות וחיסכון – איך תמנעו מנזקים ומקרים בהם תצטרכו להוציא סכומי כסף גדולים על תיקון? ובכן, תתחילו באיכות החומרים המשמשים לייצור הרהיטים שבחרתם. בחדרי המלון, בלובי ובחדר האוכל, יעברו מדי יום מאות אם לא אלפי אורחים, תחשבו כמה האפשרות לנזק הכי קטן היא זמינה בכל רגע במהלך היום. עם זאת, במקרה בו הריהוט יהיה עשוי מחומר מספיק חזק ואיכותי, ישנם נזקים אשר תוכלו לתקן ישירות ללא צורך בהחלפת הכיסא – כך תחסכו אלפי שקלים. 

שביעות רצון האורח – כחלק מהחוויה של כל אדם אשר יוצא לנופש, ישנו החלום הקטן על הרגע בו מגיעים לחדר המלון וצונחים על המיטה. דמיינו רגע את האורח שלכם, צונח על המיטה ומגלה כי היא לא נוחה או אף סדוקה לפתע. הרושם הראשוני כבר נהרס והספק לגבי יתר האטרקציות במלון רק יגדל, תמנעו מכך מהרגע הראשון. נוחות הרהיטים כמו מיטות, כורסאות, כיסאות וכדומה חייבת להיות בעדיפות ראשונה, זאת על מנת להעניק לנופשים את הנוחות המרבית.

עיצוב ייחודי – ככל שעיצוב הריהוט שלכם יהיה יותר מיוחד, נוח, מרשים ויוקרתי, כך הנופשים יזכרו אתכם לטובה לעוד המון שנים קדימה. החוויה האולטימטיבית של הנופש הישראלי, היא ההרגשה כי הוא בחר במלון הטוב, היפה והאיכותי ביותר וכאשר יגיע שלב הצ'ק אאוט הוא יסתכל לאחור ויהיה בטוח שהוא יחזור אל אותה חוויה שנית. ולא, זה לא בזכות הצמיד של "הכל כלול", אלא בזכות האיכות של המיטה והנוחות הוענקה לו בבית המלון במהלך כל החופשה.

כך תתאימו את הריהוט לכל חלל באופן מושלם

תכנון והקמה של בית מלון, זהו פרויקט עצום ומלא בהמון היבטים שונים שצריך לשים לב אליהם. מספר החללים הוא גדול, וכל חלל בפני עצמו דורש חשיבה יצירתית ורחבה על מנת להגיע לעיצובים המפוארים והמרשימים ביותר. אספנו עבורכם כמה טיפים עבור כל חלל, על מנת להתאים את הריהוט בצורה מושלמת:

עיצוב הלובי  – לאחר שבחרתם בקו עיצוב אחיד למלון, הגיע הזמן לחשוב על סגנון העיצוב של כל חלל בנפרד. נתחיל מהחלל הראשון אליו כל האורחים שלכם נכנסים קודם, הלובי. ישנה חשיבות עצומה לנראות הלובי, המטרה היא להעניק לנופשים תחושת יוקרה ופינוק.

כך הנופשים ידעו כי הם אכן הגיעו למקום הנכון והטוב ביותר, ועיניהם יתרשמו לטובה תוך שניות מכל פינה בחלל. הריהוט צריך להיבחר בקפידה, לדוגמא – בר עם כיסאות מרופדים, כורסאות גדולות ונוחות לצד שולחנות נמוכים ומעוצבים ואזור קבלה גדול ונגיש.

חדרי האירוח  – אפשר לומר כי הגענו לחלק הקריטי ביותר, החדר בו האורחים שלכם ישהו במהלך כל החופשה החלומית שלהם. נדרש כאן עיצוב יוקרתי ואיכותי ברמה הגבוהה ביותר, ריהוט אחיד ונקי שיהיה ממוקם באופן נוח ואטרקטיבי עבור כל אורח. תחילה שימו דגש משמעותי על איכות המיטה אותה תבחרו עבור כל חדרי המלון, לאחר מכן תחשבו על הכיסא לצד השולחן או הכורסא שבחדר.

אזור הבריכה  – ישנו אזור נוסף בו אורחי המלון מבלים זמן לא מוגבל, וזהו כל החלל החיצוני ואזור הבריכה. יש לחשוב על קונספט שונה לחלל החיצוני, השימוש בעץ כחומר גלם כאן יוכל להיות יעיל ונוח עבור ריהוט החוץ, ויוסיף המון למראה הטבעי החיצוני של המלון. גם כאן חשוב לשים לב לסגנון עיצוב אחיד ויוקרתי, אומנם ברוב המקרים הבריכות יראו אותו הדבר, אך מיטות השיזוף והעיצוב במתחם הבריכה, הם אלו אשר יכולים להעניק לאורח חוויה שונה וייחודית.


בית מלון הוא מבנה אחד, אשר מטרתו לספק אטרקציה וחוויה שלמה עבור כל נופש שמגיע להתארח בו. החשיבה מאחורי הרהיטים השונים היא משמעותית, וכך גם העיצוב המודרני והחדשני של כל רהיט וכל חלל בבית מלון – לחצו כאן על מנת להתרשם מהפרויקטים האחרונים של חברת "תומר גלפנד", בענף המלונאות.

מאמרים נוספים