מאז ומתמיד נעשה שימוש בעץ, הוא נחשב לאחד מחומרי הגלם הנפוצים ביותר בעולם. כיום בעולם המודרני, יותר חברות ועסקים מעדיפים את השימוש בעץ למטרות שונות כמו חיפוי, רהיטים, דלתות, עיצוב ועוד בזכות סוגיו השונים והמגוונים. אבל איך נדע מהו סוג העץ המתאים ביותר לנו? ואיך נגיע לתוצאה העיצובית שעליה חלמנו? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת, על חומר הגלם המבוקש ביותר.

מה יש בעץ?

העץ הוא חומר הגלם הכי עתיק ושימושי עד היום, הוא משמש למגוון צרכים שונים כמו בנייה, ריהוט, עיצוב ועוד. בתעשיית הנגרות והעיצוב השימוש בעץ הוא פופולרי ביותר בגלל השימוש הרחב שניתן לעשות אותו, יצירת מראה ייחודי בהתאמה לצרכי הלקוח.

חוץ מהשימושים השונים והגמישים שניתן לעשות איתו, העץ הוא גם חזק ועמיד מאוד בניגוד לחומרי עיצוב ובנייה אחרים וגם ניתן למחזר אותו. נהוג להבחין גם בין סוגי העצים – קשים או רכים, הגורמים המשפיעים על היותו של העץ קשה הם מידת צפיפות התאים המרכיבים אותו, אופי החומרים בתוך התאים ותנאי הגידול.

 עצים הצומחים לאט, מבשילים בדרך כלל לעצים קשים יותר מאשר עצים שצומחים מהר. עצים קשים הם בעלי משקל סגולי גבוה יותר מאשר עצים רכים ולכן שקילה היא אחת השיטות לבחינת תכונות העץ והתאמתו לשימושים שונים.

4 סיבות לבחור בעץ כחומר גלם:

עמידות ואיכות – העץ הוא חומר קל וגמיש לבניה, הוא מחזיק מעמד למשך שנים רבות בזכות תכונותיו החזקות. תוחלת החיים של העץ היא ארוכה מאוד והוא מורכב מחומרים טבעיים, כך שהוא גם ידידותי לסביבה.

עיצוב בהתאמה אישית – בעקבות הסוגים השונים של העצים, כך גם העיצוב הוא משתנה ואפשר להנות ממגוון צבעים וטקסטורות של עצים קלאסיים ומודרניים. לאחר שנבחר סוג העץ לעיצוב, אפשר לצבוע ולשנות אותו בהתאמה לצרכים של כל לקוח. 

אווירה חמה ונקייה – המראה החם והטבעי של העץ יוצר תחושה ביתית ונעימה בכל חלל, מכניס את החוץ פנימה. העבודה עם העץ היא נעימה, אסתטית ומדויקת הרבה יותר.

עבודה מהירה – העיצוב והבנייה בעץ הם מהירים יחסית לעיצוב מחומרים אחרים, חומרי הגלם הם גם לא יקרים וקל לשנע אותם ממקום למקום. 

סוגי העץ המובילים 

עץ אלון יש כמה סוגים של עץ אלון המשמשים בתעשיית הנגרות לבנייה ועיצוב של רהיטים שונים, האלון הוא נחשב לעץ מאוד איכותי וחזק. הוא אינו קל לעבודה אבל מעניק בתוצאה הסופית מראה יוקרתי ויפה, מתאים מאוד גם לעבודות חוץ.

עץ אורןסוג עץ נפוץ יחסית, נחשב לעץ רך, נוח ולא יקר במיוחד. מתאים לעבודות נגרות גדולות, בעיקר דלתות וצבעו קצת משתנה עם הזמן, כאשר הוא נחשף לאור הוא מקבל גוון של צבע דבש.

סיבית MDF עץ תעשייתי העשוי מחומר נגרות מלאכותי, החומר הוא חזק ועמיד לזמן רב. משמש לרוב לריהוט פנימי, מטבחים, דלתות, ארונות וכדומה. הוא אינו משנה את הצורה שלו במשך הזמן כמו עץ טבעי, ושומר על שטח פנים חלק וישר. 

עץ לבוד (סנדוויץ') לוח עץ תעשייתי מאוד חזק, המכיל חלקים של עצים שונים בעלי עמידות שונה. קיבל את שמו מכיוון שהוא עשוי מלוחות עץ דקים המוצמדים זה לזה. נפוץ מאוד לבניית רהיטים וריצוף בשל עמידתו בפני שחיקה.

המון חברות גדולות ועסקים בימינו, בוחרים לעצב ולהשתמש בעץ כחומר הגלם העיקרי. יתרונותיו רבים ומגוון העיצובים הוא רחב ויוצא דופן, וזה בנוסף לכל תכונות החומרים אשר יעילים לתחזוקה ואתם רק מרוויחים מזה. 

על מנת לבחור את סוג העץ הנכון על מנת להגיע לתוצאה שעליה חלמתם, חשוב שתדעו מה היא המטרה לפני הכל. אתם רוצים לעצב את פנים העסק? לשפץ את החלק החיצוני או המרפסת? דלת עץ חדשה למשרד? לכל חלום יש פתרון וברמה הביצועית הגבוהה ביותר.

צוות המומחים המקצועי של חברת תומר גלפנד, שואפים לשלמות ביצועית בכל פרויקט בעזרת ניסיון רב בעבודות עץ ובתחום הנגרות, משלב החזון והשרטוטים ועד התוצאה המושלמת הסופית. רוצים לשמוע עוד פרטים? לייעוץ ראשוני ללא עלות – צרו איתנו קשר אנחנו כאן בשבילכם.

מאמרים נוספים